Thursday, October 29, 2009

Aku antu movies

Salam,

Wah..wah...berblog sakan aku sejak dua menjak ni.. Yelah sejak dah leh access blog ni.. hem..apalagi...pulun sakan la aku. Tapi sayang, friendster ke facebook ke masih kena blocked. menyampass tul. Nasib baik website selain tu, cam cimb, berita harian etc leh masuk...kalau tak mau meraung aku sensorang kat opis ni.

Kali ni aku saja nak masukkan entri pasai filem. Saja lagi sedekad if aku baca, musti aku tergelak. hahahaah..yela betapa topik camni pun aku leh post. hahaha..takper...aku nak gak merapu.

Okay, aku bagitahu ek kenapa aku suka tengok movie. Even kat umah pun, aku sanggup bayo astro lebih utk #hbo, star movie, and cinemax. tu tak masuk lagi astro box office. tetiap bulan menonong je aku bayo. ala..online kan monthly committment pun aku tak tahu berapa sebenrnya. Tapi aku selalu bayo RM100 terus. senang takde kurang cuma lebih ala..takpe astro tu dah sedekad aku bayo. Kalo kira RM100 x 10 tahun...fuh..banyak 'simpanan' aku ngan astro ni...huhuhu

Berbalik pada topik kat atas ni, ye, aku mmg antu filem. Dulu sebelum peknen (even time peknan ada gakla) bole katakan setiap sebulan sekali at least aku musti dating ngan partner-in-crime aku...tengok midnight kat TGV bukit Rajah tu. Tak kisahla filem apa, janji bukan citer melayu (partner-in-crime) aku pantang kalau aku book citer melayu. Takmo dia tengok, hampess tul kan, if aku teringin nak tengok aku bawak mak aku suh teman..biasa mak aku n anak-anak daraku la jadik mangsa tengok citer melayu..hahahah)

Tapi if tak tengok midnight pun, aku suka beli DVD pasar malam. murah beb, kualiti pun okay la..heheeh. If kitorang tak sempat tengok movie tu kat wayang la. Then, if tak cukup gak, aku tgk la kat saluran yg aku bayo tetiap bulan tuh. rugi woo bayo tak tengok.. tapi aku tengok pun waktu malam je la.. anak-anak dah tidur ..abru best sikit.. time tu mmg banyak citer hot aku tengok.

La ni aku nak listdown citer yang aku rasa best sangat aku tengok.
1. Twilight (masih mengungguli carta wat masa ni la..)
2. Pengembaraan geng (walaupun untuk bebudak, aku sbg mak budak suka pe siap beli DVD diulang-ulang..hahahah)
3. X-Men Origin: Wolverine + All X-Men's movies
4. Picture perfect (citer lama jennifer aniston aku tgk kat star movie tapi mmg touching gilerss)
5. 27 dresses
6. Transformers 1 and 2

lagi apa ek...tak ingat da...banyak sangat filem da...

No comments:

Post a Comment