Wednesday, October 28, 2009

Emakku sayang..

Kali ni aku saja nak mencoretkan keadaan mak aku yang tengah sakit kaki kala ni. Tak silap aku hampir 3 bulan lamanya mak aku sakit kaki... kebas belah kiri.. tapi sekarang ni mak tengah wat terapi kat Klinik Chua, Jalan Meru tu. Setiap hari dari pukul 10.30 ke 12 thgr.. partner-in-crime aku akan tolong hantar dan tolong ambik. Yelah, dah aku bekerja kan. Adik aku even tak keje pun tengah peknen so terpaksalah partner-in-crime tersayang aku menghantarnya.

Aku bukan apa, rasa lebih kurang 3k dah abis utk wat rawatan tu. Tapi masih sama je. Ubat dah beratus harganya. Kesian jugak aku tengok mak aku... kalau dulu dia aktif...cergas sentiasa. La ni berbaring je. Yelah doktor kata suh banyak berehat. Jalan pun cam payah. Cam berat je kaki tu. Tapi sebenarnya okay sikit dari dulu.

Memandangkan aku la ni pun dah 36 minggu, orang kata anytime leh deliver. Si adik pulak patutnya due 28hb semalam tapi takde tanda-tanda la pulak. maybe lagi 2,3 hari kot? Jadi maknanya kitorg dua beradik ni kenalah berpantang sendiri. Yelah dah mak tak sihat kan... camna la ek pantang sendiri... nenek aku pun offer nak dok sini kalau kitorg bersalin.. Kesian pulak if nak suh nenek tolong ..tapi aku tau..nenek aku kesian ngan anak dia...mak aku la...

tapi aku rasa, insyaallah pantang ni lepas 2 minggu kita dah kuat sikit ye tak? cuma larat tak larat je lah.... takpe... anak dara aku dua orang tu pun dah besar kan... maybe bole harap sikit kot... yelah sekarang ni baby lum keluar, maybe anak dara dua org tu nak manja. Yelah nak gi sekolah nak gak mama mandikan. Walhal mak aku kata, if aku takde pandai je budak dua orang tu mandi sendiri, makan sendiri. Biasalah, nak bermanja dah mama seharian kerja kan... Aku pun faham bebudak la katakan...bila lagi kita nak manjakan diorang kan?

Anyway, aku doakan semoga mak aku sembuh dari sakit kakinya. Jadi, bolehlah aku bawak dia jenjalan lagi setiap minggu. Ni sejak sakit, asyik dok umah kan...sian gak tapi nak wat camna..dah emak sendiri pun kata tak larat... takpe mak...mungkin ini lah dugaan kita anak beranak untuk tahun ni...redha je. Insyaallah... tahun depan menjanjikan kebahagiaan buat kita semua...amin....

No comments:

Post a Comment