Monday, March 29, 2010

Tabiat burukku...

Wah...dahsyat sungguh ayat di atas ni.. hahaha...sebenarnya ku saja nak merapu petang-petang ni. Bos dah balik awai..jadi ni la masanya nak update blog..

syhh...kepala aku berpinau lepas abis wat translation 14 muka surat utk drypers newsletter sejak selasa lepas. Awat lama benor? yela.. keje aku kat opis bukan 8 jam menghadap utk wat translation. Yelah, nak attend consumer enquiries, comments, complaint...etc. Tu belum lagi bos ajak sembang, aku gi toilet, gi buat air, solat etc.

Ingat last wekeend nak wat proof read kat umah. Tapi tak dan...nak kemas umah, nak nak sapu luar dalam, masak..... tu pun ikut...kalau sempat...nak jaga bb lagi...cam dulu masa mak sihat, bole la dia tengokkan... itupun sabtu dah berjalan...gi shopping (agenda wajib)...ahad pulak gi kondangan ...mmg tak dan nak re-check...huhuhu

ni tadi baru abis... pening omak... rasa cam study balik bila aku wat translation nih..bukan apa..rasa cam wat assignment pun ada...cuma bezanya aku translate ke BM ...yela..korang musti ingat time wat esei... mengantukk je kan..ha..itula yg aku rasa...tapi nak wat camno..dah KPI aku gini...every quarter mmg kena wat transalation...kalau tak camno nak achieve 100%...takleh nak shopping sakan akhir thn karang...hahahah

apsal asik cite shopping nih...tapi betul...aku pun pelik tengok aku skrg..makin meningkat usia..makin teruk tabiat shopping aku ni...hubby pun makin pelik.. cth cam smlm...pay day 28hb..tapi aku dah shopping 27hb...mulanya aku bawak serat je...yela lum gaji kan...tapi nampak je atm...terus keluar 5 rat...tapi tak abis la semua...ada la belen sikit...

en ihan apa lagi...terkejut la dia... tapi bila aku explain.."mama takde pun shopping lelebih..sumer ni utk anak-anak je...ma cuma beli tudung je... dgn ada la alat makeup kat avon je..bukan maybelline pun...makan lagi..bla.bla.." terus dia diam...dia kata.."mama ni kalau org bagi 10k pun leh abis"... aku pulak kata..."10k...senang je nak abiskan"..hahahah..melawan ke aku ni...heheheh sori pa...mmg aku taklehcontrol la...tapi aku realize gak...dulu aku tak la seketagih skrg...tak tau la..mungkin dulu kurang duit...or skrg lebih duit ke?tak tau la...

please...aku pun tak tau camna nak ubatkan diri aku lagi...huhuhuhu

No comments:

Post a Comment