Tuesday, March 30, 2010

Final destinations?

Syukur alhamdulillah...
Dah lama aku tak rasa 'perasaan' ni. Takut pun ye, menggigil pun ye. Setelah sedekad 'eksiden' aku dulu... ari ni betul-betul mengimbau kenangan dulu... nanti ku cerita apa yg terjadi 10 thn lepas...dan kebanyakan member ramai tak tau...sebab apa...sebab aku rahsiakan la...ni kira bukak pekung di dada...huhuhu

hari ni 31hb April 2010...cam biasa..aku drive sendirik gi keje.. ari ni tak banyak kete...so laju je la aku... aku drive takde la laju sangat...perlahan sgt...tapi ada org ngadu kat en ihan...kata aku bawak laju...eh ye ke? entah... yg pasti...kalau kat highway ngan kete kebangsaan aku tu...aku suka layan 110-130... yela even kete nasional..tapi handling superb! tu kalau aku drive kete import..mau 140 kot? hahhah

ok...bebalik citer ari ni...nasib baik...syukur..alhamdulillah...aku nyaris sipi-sipi je nak cium bontot sorento tu..nasib baik pengalaman berbelas tahun aku pegang lesen..dan pengalaman tragis 10 thn lepas...dan mungkin ari ni bernasib baik...aku dapat elak...time tu dah la tgh layan lagu BEP...meet me halfway...nasib baik aku tak meet him on highway...

sedang layan lagu...ngan speeding... tiba kat simpang 3 sca tu of course la kena slow sikit..nak tgk ada kete ke idak tak? depan aku sorento tu la..sebelahnya kontena... so kami srmua nak ke belah kanan la... aku follow sorento..ku ingat dia nak terus...tak de angin takde ribut..bole tetiba sorento tu BREK..emergency break ko! maksudnya dia berhenti kat tgh divider tu.. mungkin corner tak lepas...or mungkin tak pandai haga stereng.. aku apa lagi..nasib baik aku tak lepa...aku terus kekirikan kete aku...aku rasa...mmg sikit lagi aku nak tercium bontot sorento tu..

yela...bole korang bayangkan... ada ke patut tetiba dia brek kat tgh-tgh tu... nasib baik aku sempat elak..kalau blkg aku ada kete, ha...jadi triple burger la.. berderau darah aku... aku tgk plat..rupanya plat singapore.. nasib baik mamat tu angkat tangan kalau tak mmg aku hon gila la...

aku terus call en ihan aku..ngadu...yela.kita syok syok bawak kete... bawak elok je...alih-alih org wat lagu tu.. nasib baik xde apa berlaku...kan...

Jadi conclusionnya... mmg kalau drive ni even kita berhati-hati pun...kalau dah nak kena...mmg kena....tapi syukur aku dapat elak.. sbb simpang tu pun mmg simpang maut sbrnya...

oh ya...lupa nak citer pasai pengalaman 10 thn lepas...eh aku rasa 12-13 tahun lepas la..time tu aku baru lepas lesen P...dulu aku pun nyaris maut... kena himpit dengan lori.... kete tunangku...(en ihan le) habis jadik kerepek...belah kanan...dan syukur aku masih dipanjangkan umur...keter je benyek tapi aku takde apa kecederaan pun.... time tu mmg salah aku... yela...aku pun goblok...ada ke stay je kat situ....dah tau round about,,follow je la lori tu..ni idak..aku stand still... yela..ku ingat,..biar lori lepas dulu..rupanya idak...aku tersilap judgement...jadi peristiwa hari ni...merupakan kali ke 2 aku bernasib baik... cam cite final destination pun ada kan...huhuhu..ngerinya...

No comments:

Post a Comment