Monday, January 18, 2010

My 2nd Heroes...





Harris Aisy Putra...itulah nama Hero ke 2 ku... (my 1st hero...of course is my beloved husband..my partner in crime and my soul..en ihan)

Alhamdulillah...Allah memakbulkan doaku setelah aku mendapat dua orang puteri yang comel dan bijaksana 7 & 6 tahun yang lepas. Memang sedari kandungan 4 bulan doktor dah beritahu yang aku mengandungkan baby boy. Takut terlampau excited dan yakin, jadi aku cuma serahkan segalaNYA dan aku selalu mendoakan yang kandunganku sentiasa dilindungi, selamat dan sempurna sifatNYA.

Dan dengan IzinNYA lahirlah putera ku pada hari Rabu, 18hb November 2009 bersamaan 30 Zulkaedah 1430H tepat pukul 2.37 petang. Tatkala mata ini memandangnya buat pertama kali, jatuh airmataku betapa besarnya Nikmat tuhan. Dan ya, aku sudah berjaya memberikan suamiku 'hadiah' terbaik sepanjang 9 tahun kami melayari bahtera perkahwinan (cewah!).

Sekarang ni, Harris dah berusia 2 bulan 3 hari dah pandai senyum dan ketawa bila diagah. Paling suka diajak borak. Yang paling suka layan siapa lagi kalau bukan papanya. Kakak-kakaknya pulak suka cium dan memang sayang pada baby. Betullah orang kata, eloknya ada anak perempuan sulung, sebab memang dia akan sayang pada adik-adiknya. Jika yang sulung lelaki bukan tak sayang cuma lelaki kan kurang tunjukkan kasih sayang kan...lagi dikacau adiknya betul tak?..

Walau macamanapun, lelaki atau perempuan semua itu anugerah tuhan yang paling berharga. Tiada nikmat lain yang dapat menandinginya jika kita sudah berkahwin. Aku sungguh bersyukur walau aku belum diberikan rezeki dan menunggu selama setahun 5 bulan untuk mengandung. Bagi aku semua tu ada hikmahNYA. Dan sekarang aku sangat bahagia bila dikurniakan 2 puteri dan seorang putera yang sihat dan sempurna.

Member opisku tanya, "lepas ni tutup kedai la sherin, dah dapat boy". Aku cakap, "insyaallah, ada rezeki aku nak sorang lagi, kalau boleh kawan si Harris." ...aku tersenyum dan dalam hati ku mengaminkannya...

No comments:

Post a Comment