Sunday, January 17, 2010

Hari ni start keje

Pejam celik pejam celik, dah 2 bulan aku bercuti. Ari ni, 18hb aku da start keje balik...macam² perasaan aku sepanjang cuti bersalin tu. Seronok dapat baby, letih pun ada gak. Yelah sementelaah mak aku tgh tak sihat, sbb sakit tulang belakang.

Jadinya, masa pantang memang kena jaga diri sendiri. Perihal anak nak mandi, nak susu, nak tidur semua ku buat sendiri. Tak macam bersalinkan yang dulu. Bak puteri, mak aku dan nenek aku tolong jaga aku, 44 hari tu. Siap sediakan tilam suh baring je, berehat tak kasi wat keje langsung. La ni siap wat keje umah cam biasa, menyapu, masak tapi aku masak lauk aku je la. Lauk utk mak n anak-anak suami aku beli.

Tapi tu dulu, time mak sihat. Aku pun sedih gak dgn keadaan mak aku. Tapi takpe tu sume ada hikmahnya. Mak aku pun selama ni dah banyak buat keje. Yelah time ni la dia nak berehat kan.

Okay, sambung citer start keje ni. Memandangkan ari ni 1st day keje. Unread email pun banyak. Invitation for meeting pun banyak nak kena accept. So aku pun still blur. Nantilah aku start blogging balik...

Adios...

No comments:

Post a Comment