Wednesday, September 1, 2010

Rinduku padanya....


Emm...siapakah dia yang ku rindukan???

Ceritanya gini... one day kat opis en hubby call..lebih kurang gini bunyiknya "yang...papa beli cat ek... kaler apa cantik ye?" then aku jawable..."aik..ari tu kata nak simple je tahun ni..takmo tukar sokmo.." en hubby menambah "ala sian tengok umahnya...takde yang baru..."

yela..aku tahun ni tak tukao langsir... rasa masuk 2 thn kot..hahahah...langsir time adik aku kawin tu le aku pakai lagi..eh 3 thn da... huhuhu... set kerusi jati hadiah mak mertua aku tu pun dah teruk gak kusyennya dah tak empuk...(takpe sok lusa ada duit..ku tuko pesen kerusinya..heheh).. yang baru apa ek... oooo ada orang baru..siapa lagi..Harris le.. :)

if benda...serba-serbi biasa je... jadi en hubby nak la nampak lain... jadinya... agenda kitorg memang tetiap tahun...CAT RUMAH...sapa yg selalu dtg raya musti dok perasan..asal raya..sure kaler umah lain...hheheheh...

memberku kata "org jawa selalu cat umah kan kalao raya..." aku jawab..."ontahla kak..suami saya yg pastinya dia musti nak wat 'keje' kalao time posa" walhal..rumput kat tepi umah tu dah panjang sejengkal dah...huhuhu

pasal persiapan anak-anak pulak... tahun ni...langsung takde baju yg ditempah. KENAPA? entahlah aku pun tak tau nak jawab... walhal biasanya..aku la plg 'batak' sekali beli kain...3,4 bln sebelum raya lagi! tapi thn ni perasaan nak beraya sangat dah tak 'sehangat' dulu... yela...dengan keadaan kesihatan mak aku...kan biasanya if shopping..aku bawak mak...ngan anak-anak... en hubby tinggal....leceh bawak laki shopping... mula la muncung kalau lambat..

tapi kalao bawak mak aku yg sporting tu... dlm satu hari mau 2,3 shopping complex aku terjah... kalao shopping kat sacc mall tak dpt kain... aku ajak mak aku gi jln taiping klang...kalau x dpt lagi..aku ajak gi jln tun abdul rahman tuh!..mak aku apa lagi...dia OKAY je... sempoii tul... tapi kalau bawak en hubby... emmm...plg lama pun aku rasa 5 jam kot dia leh tahan shopping ngan aku... tu pun dahi dah berkerut..ajak balik..huhuhu...

kesimpulannya... uwaaa...aku rindukan saat-saat aku menikmati syurga membeli-belah ngan mak...uwaaaa...semoga mak cepat sembuh...amin....

No comments:

Post a Comment